Zgłaszanie problemów technicznych

W sekcji tej znajdziesz informacje o tym jak prawidłowo zgłaszać problemy techniczne. Zgłaszaj problem zawsze, gdy go zauważysz – pozwoli to na jego szybkie i skuteczne naprawienie. Część opisu może Ci się wydawać oczywista, jednak są to informacje konieczne do odtworzenia usterki i jej usunięcia. Precyzyjne zgłoszenie pozwala zmniejszyć czas potrzebny na diagnostykę i usunięcie problemu.

I. NIE OTRZYMAŁEM WIADOMOŚCI E-MAIL Z LOGINEM I HASŁEM

  • Sprawdź folder spam na swojej skrzynce – mail mógł tam trafić przez przypadek.
  • Zgłoś problem do centrali szkoły lub do osoby, która zapisywała Cię na Kurs.
  • Upewnij się, że podałeś właściwy adres e-mail. Jeżeli pojawiła się literówka lub inny drobny błąd, to niestety wiadomość się nie wyśle!


II. PROBLEMY Z ZALOGOWANIEM UŻYTKOWNIKA

  • Upewnij się, że link, który wpisujesz do paska przeglądarki jest prawidłowy. Link do konta ucznia (https://e-learning.uski.edu.pl/cms/user/login) jest inny niż dla konta rodzica (https://e-learning.uski.edu.pl/cms/user/parent-login).
  • Upewnij się, że poprawnie wpisujesz login.
  • Upewnij się, że podałeś właściwy login (e-mail) podczas zapisu na Kurs. Zawsze działa login wpisany do naszej bazy danych.
  • Upewnij się, że poprawnie wpisujesz hasło. Uważaj szczególnie na dodatkowe spacje. Zawsze działa ostatnie hasło wygenerowane przez bazę danych lub wprowadzone do niej – tzn. jeżeli zmieniłeś hasło przy użyciu opcji PRZYPOMNIJ HASŁO / ZMIEŃ HASŁO lub USKI zmieniło dla Ciebie hasło, to właśnie to ostatnie hasło działa.


III. PROBLEMY WYSTĘPUJĄCE PO ZALOGOWANIU DO PLATFORMY

  • Patrz punkt IV.


IV. STAŁE ELEMENTY ZGŁOSZENIA PROBLEMU:

  • Upewnij się, że problem ma charakter trwały, a nie przejściowy. Spróbuj wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki internetowej.
  • Od kiedy problem występuje?
  • Jaka jest nazwa i wersja przeglądarki, której używasz? (np. Gogle Chrome Wersja 40.0.2214.111 m)
  • Czy problem występuje też na innych przeglądarkach?
  • Na jakim systemie operacyjnym pracujesz? (np. Windows 8.1)
  • Co nie działa?

    Opisz jak dana funkcja powinna się zachowywać.
    Opisz jak dana funkcja się zachowuje obecnie.

  • Czy problem ma związek z interfejsem użytkownika?

    Wykonaj zrzut ekranu (klawisz Prt Scrn, czasem trzeba go wcisnąć łącznie z klawiszem Fn), wklej go np. do Painta. Możesz czerwonym prostokątem zaznaczyć obszar, gdzie występuje problem. Screen prześlij na sekretariat@uski.edu.pl

  • Czy ewentualnie problem występuje również na koncie gościa https://e-learning.uski.edu.pl/cms/index/guest-page?
  • Czy używasz rozszerzeń do przeglądarki typu ADBlock? Czy po wyłączeniu tego rozszerzenia problem nadal występuje?

WYMAGANIA TECHNICZNE GWARANTUJĄCE OPTYMALNE DZIAŁANIE PLATFORMY E-LEARNINGOWEJ

  • Minimalne parametry monitora pozwalające na efektywne realizowanie Kursu to:

        a) rozdzielczość 1024 x 768 (każda wyższa także będzie optymalna)
        b) przekątna minimum 15 cali

  • Minimalne wymagania sprzętowe:

        a) Dwurdzeniowy procesor o częstości taktowania 1,6 GHz
        b) 2 GB pamięci RAM
        c) System operacyjny Windows XP lub nowszy
        d) Najnowsza wersja Flash

  • Najnowsza wersja przeglądarki Google Chrome, Internet Explorer lub Mozilla Firefox.
  • W pełni zaktualizowany system.

Zgłoś problem